Arbitration: agreements to arbitrate that fall within the scope and coverage
of the Federal Arbitration Act (Act), 9 U. S. C. §1 et seq., must be
enforced in state and federal courts. State courts, then, “have a prominent
role to play as enforcers of agreements to arbitrate.” Vaden v. Discover
Bank, 556 U. S. 49, 59 (2009).
The Act has been interpreted to require that if a dispute presents
multiple claims, some arbitrable and some not, the former must be sent to
arbitration even if this will lead to piecemeal litigation. See Dean Witter
Reynolds Inc. v. Byrd, 470 U. S. 213, 217 (1985). From this it follows
that state and federal courts must examine with care the complaints seeking to
invoke their jurisdiction in order to separate arbitrable from nonarbitrable
claims. A court may not issue a blanket refusal to compel arbitration merely on
the grounds that some of the claims could be resolved by the court without
arbitration. See ibid; the
Federal Arbitration Act reflects an “emphatic federal policy in favor of
arbitral dispute resolution.” Mitsubishi Motors Corp. v. Soler Chrysler-Plymouth,
Inc., 473 U. S. 614, 631 (1985); Moses H. Cone Memorial Hospital v.
Mercury Constr. Corp., 460 U. S. 1, 24–25 (1983) (noting that “questions
of arbitrability [must]. . . be addressed with a healthy regard for the
federal policy favoring arbitration”). This policy, as contained within the
Act, “requires courts to enforce the bargain of the parties to arbitrate,” Dean
Witter, supra, at 217, and “cannot possibly require the disregard
of state law permitting arbitration by or against nonparties to the written
arbitration agreement,” Arthur Andersen LLP v. Carlisle, 556 U.
S. 624, 630, n. 5 (2009) (emphasis deleted); thus, when a complaint contains
both arbitrable and nonarbitrable claims, the Act requires courts to “compel
arbitration of pendent arbitrable claims when one of the parties files a
motion to compel, even where the result would be the possibly inefficient
maintenance of separate proceedings in different forums.” Id., at 217.
To implement this holding, courts must examine a complaint with care to assess
whether any individual claim must be arbitrated. The failure to do so is
subject to immediate review. See Southland Corp. v. Keating, 465
U. S. 1, 6–7 (1984) (U.S. S. Ct., 07.11.11, KPMG LLP v. Cocchi, Per Curiam).
Arbitrage : les conventions
d’arbitrage qui s’inscrivent dans le cadre du Federal Arbitration Act (Act)
doivent être appliquées par les cours étatiques et par les cours fédérales. Les
cours des états ont ainsi un rôle prééminent dans l’application des conventions
d’arbitrage. L’Act a été interprété de tel sorte que si un litige présente des
aspects arbitrables et d’autres qui ne le sont pas, ces premiers doivent être
arbitrés, nonobstant le risque de procédures séparées devant divers forums.
L’Act constitue le reflet d’une politique fédérale fortement favorable à
l’arbitrage. Doivent en particulier être respectées les lois des Etats qui
permettent l’arbitrage de litiges introduits par ou à l’encontre d’un tiers qui
n’est pas partie à la convention d’arbitrage.
Les tribunaux doivent examiner
avec soin la demande en justice pour déterminer si l’une des conclusions doit
être arbitrée. Dans l’affirmative et si elle ne l’est pas, la cour fédérale
peut être saisie par voie directe.
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