Tuesday, January 22, 2013

Sebelius v. Auburn Regional Medical Center

Deadlines: unless Congress has “clearly stated” that a statutory limita­tion is jurisdictional, the restriction should be treated “as nonjuris­dictional.” Arbaugh v. Y & H Corp., 546 U. S. 500, 515–516. “Context, including this Court’s interpretations of similar provisions in many years past,” is probative of whether Congress intended a particular provision to rank as jurisdictional. Reed Elsevier, Inc. v. Muchnick, 559 U. S. ___, ___. If §1395oo(a)(3) were jurisdictional, the 180-day time limit could not be enlarged by agency or court; 42 U. S. C. §1395oo(a)(3): Section 1395oo(a)(3) hardly reveals a design to preclude any regu­latory extension. The provision instructs that a provider “may obtain a hearing” by filing “a request . . . within 180 days after notice of the intermediary’s final determination.” It “does not speak in jurisdic­tional terms.” Zipes v. Trans World Airlines, Inc., 455 U. S. 385, 394. This Court has repeatedly held that filing deadlines ordinarily are not jurisdictional; indeed, they have been described as “quintessen­tial claim-processing rules.” Henderson v. Shinseki, 562 U. S. ___, ___; the Secretary’s regulation is a permissible interpretation of §1395oo(a)(3); Congress vested in the Secretary large rulemaking authority to administer Medicare. A court lacks authority to undermine the Secretary’s regime unless her regulation is “arbitrary, capricious, or manifestly contrary to the statute.” Chevron U. S. A. Inc. v. Natural Resources Defense Council, Inc., 467 U. S. 837, 844. Here, the regula­tion survives inspection under that deferential standard (U.S. S. Ct., 22.01.13, Sebelius v. Auburn Regional Medical Center, J. Ginsburg, unanimous).

Délai : à moins que le Congrès fédéral n'ait clairement déclaré qu'un délai légal est juridictionnel, le délai doit être traité comme non juridictionnel. Le contexte, ainsi que l'interprétation par la Cour de céans de dispositions similaires sont relevant s'agissant de la question de savoir si le Congrès avait pour intention de conférer la qualité de juridictionnelle à une disposition particulière. Si une loi promulguée par le Congrès doit être qualifiée de juridictionnelle, un délai qu'elle fixerait ne pourrait pas être prolongé par une administration (dans le cadre d'une disposition d'application) ou un Tribunal. De manière générale, les délais administratifs ou judiciaires ne sont pas juridictionnels. En l'espèce, l'administration pouvait prolonger le délai. Une telle prolongation ne pourrait ainsi être annulée que si elle était arbitraire, capricieuse ou manifestement contraire à la loi. Tel n'est pas le cas ici (administration du régime de couverture des soins de santé Medicare).

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