Wednesday, January 19, 2011

NASA v. Nelson



Labor Law: federal: assuming, without deciding, that the Government’s challenged inquiries implicate a privacy interest of constitutional significance, that interest, whatever its scope, does not prevent the Government from asking reasonable questions of the sort included on SF–85 and Form 42 in an employment background investigation that is subject to the Privacy Act’s safeguards against public disclosure; the forms are reasonable in light of the Government interests at stake; judicial review of the forms must take into account the context in which the Government’s challenged inquiries arise. When the Government acts in its capacity “as proprietor” and manager of its “internal operation,” Cafeteria & Restaurant Workers v. McElroy, 367 U. S. 886, 896, it has a much freer hand than when it regulates as to citizens generally. The questions respondents challenge are part of a standard background check of the sort used by millions of private employers; the interest is not diminished by the fact that respondents are contract employees; the challenged questions on SF–85 and Form 42 are reasonable, employment-related inquiries that further the Government’s interests in managing its internal operations; in context, the drug-treatment inquiry is also a reasonable, employment-related inquiry; the Court rejects the argument that the Government has a constitutional burden to demonstrate that its employment background questions are “necessary” or the least restrictive means of furthering its interests; in addition to being reasonable in light of the Government interests at stake, SF–85 and Form 42 are also subject to substantial protections against disclosure to the public; the Privacy Act—which allows the Government to maintain only those records “relevant and necessary to accomplish” a purpose authorized by law, 5 U. S. C. §552a(e)(1); requires written consent before the Government may disclose an individual’s records, §552a(b) (U.S.S.Ct., 19.01.11, NASA v. Nelson, J. Alito).

Droit du travail, employés publics fédéraux, questions lors du processus d’engagement : dans cette affaire, la Cour juge que le Gouvernement fédéral peut recourir dans le processus de sélection de ses employés aux questions posées par deux types de formulaires. Les informations obtenues sont par ailleurs protégées par la loi fédérale sur la protection des données contre une divulgation publique. Les questions posées dans les deux formulaires sont raisonnables à la lumière des intérêts gouvernementaux en jeu. Une décision judiciaire portant sur ce type de formulaires doit prendre en compte le contexte dans lequel intervient la contestation des investigations du Gouvernement. Lorsque le Gouvernement agit en sa qualité de propriétaire et de manager de ses opérations internes, il dispose d’une plus grande liberté que lorsqu’il règlemente de manière générale ses citoyens. Les questions que les recourants contestent font partie du contrôle standard du passé de l’employé potentiel, contrôle standard pratiqué par des millions d’employeurs privés. Les questions contestées sont raisonnables, liées à l’emploi, et conformes à l’intérêt du Gouvernement à manager ses opérations internes. La Cour rejette l’argument que le Gouvernement supporte le fardeau de la preuve de démontrer que ses questions sont nécessaires, ou qu’à tout le moins elles constituent le moyen le moins restrictif de sauvegarder son intérêt. Par ailleurs, comme déjà mentionné, la loi sur la protection des données impose un consentement écrit avant toute divulgation des informations données par l’employé.

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