Labor Law: federal: assuming,
without deciding, that the Government’s challenged inquiries implicate a
privacy interest of constitutional significance, that interest, whatever its
scope, does not prevent the Government from asking reasonable questions of the
sort included on SF–85 and Form 42 in an employment background investigation
that is subject to the Privacy Act’s safeguards against public disclosure; the
forms are reasonable in light of the Government interests at stake; judicial
review of the forms must take into account the context in which the
Government’s challenged inquiries arise. When the Government acts in its
capacity “as proprietor” and manager of its “internal operation,” Cafeteria
& Restaurant Workers v. McElroy, 367 U. S. 886, 896, it has a
much freer hand than when it regulates as to citizens generally. The questions
respondents challenge are part of a standard background check of the sort used
by millions of private employers; the interest is not diminished by the fact
that respondents are contract employees; the
challenged questions on SF–85 and Form 42 are reasonable, employment-related
inquiries that further the Government’s interests in managing its internal
operations; in context, the drug-treatment inquiry is also a reasonable,
employment-related inquiry; the Court rejects the argument that the Government
has a constitutional burden to demonstrate that its employment background
questions are “necessary” or the least restrictive means of furthering its
interests; in addition to being reasonable in light of the Government interests
at stake, SF–85 and Form 42 are also subject to substantial protections against
disclosure to the public; the Privacy Act—which allows the Government to
maintain only those records “relevant and necessary to accomplish” a purpose
authorized by law, 5 U. S. C. §552a(e)(1); requires written consent before the
Government may disclose an individual’s records, §552a(b) (U.S.S.Ct., 19.01.11,
NASA v. Nelson, J. Alito).
Droit du travail, employés publics
fédéraux, questions lors du processus d’engagement : dans cette affaire,
la Cour juge que le Gouvernement fédéral peut recourir dans le processus de
sélection de ses employés aux questions posées par deux types de formulaires.
Les informations obtenues sont par ailleurs protégées par la loi fédérale sur
la protection des données contre une divulgation publique. Les questions posées
dans les deux formulaires sont raisonnables à la lumière des intérêts gouvernementaux
en jeu. Une décision judiciaire portant sur ce type de formulaires doit prendre
en compte le contexte dans lequel intervient la contestation des investigations
du Gouvernement. Lorsque le Gouvernement agit en sa qualité de propriétaire et
de manager de ses opérations internes, il dispose d’une plus grande liberté que
lorsqu’il règlemente de manière générale ses citoyens. Les questions que les
recourants contestent font partie du contrôle standard du passé de l’employé
potentiel, contrôle standard pratiqué par des millions d’employeurs privés. Les
questions contestées sont raisonnables, liées à l’emploi, et conformes à
l’intérêt du Gouvernement à manager ses opérations internes. La Cour rejette
l’argument que le Gouvernement supporte le fardeau de la preuve de démontrer
que ses questions sont nécessaires, ou qu’à tout le moins elles constituent le
moyen le moins restrictif de sauvegarder son intérêt. Par ailleurs, comme déjà
mentionné, la loi sur la protection des données impose un consentement écrit
avant toute divulgation des informations données par l’employé.
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