Tax: (…): §3121(b), but excludes from taxation any
service performed in the employ of . . . a school, college, or university . .
.: the Federal Insurance Contributions Act (FICA) requires employees and
employers to pay taxes on all “wages” employees receive, 26 U. S. C. §§3101(a), 3111(a), and defines “wages” to include
“all remuneration for employment,” §3121(a). FICA defines “employment” as “any
service . . . performed . . . by an employee for the person employing him,”
§3121(b), but excludes from taxation any “service performed in the employ of .
. . a school, college, or university . . . if such service is performed by a
student who is enrolled and regularly attending classes at the school,”
§3121(b)(10). Since 1951, the Treasury Department has construed the student
exception to exempt from taxation students who work for their schools “as an
incident to and for the purpose of pursuing a course of study.” 16 Fed. Reg.
12474. In 2004, the Department issued regulations providing that “the services
of a full-time employee”—which includes an employee normally scheduled to work
40 hours or more per week—“are not incident to and for the purpose of pursuing
a course of study.” 26 CFR §31.3121(b)(10)– 2(d)(3)(iii). The Department
explained that this analysis “is not affected by the fact that the services . .
. may have an educational, instructional, or training aspect.” Ibid. The
rule offers as an example a medical resident whose normal schedule requires him
to perform services 40 or more hours per week, and concludes that the resident
is not a student.
Mayo filed suit asserting that this rule
was invalid; the Treasury Department’s full-time employee rule is a
reasonable construction of §3121(b)(10); the principles underlying Chevron apply
with full force in the tax context. Chevron recognized that an agency’s
power “‘to administer a congressionally created . . . program necessarily
requires the formulation of policy and the making of rules to fill any gap left
. . . by Congress.’ ” 467 U. S., at 843; the
Department issued the rule pursuant to an explicit authorization to prescribe
needful rules and regulations, and only after notice-and-comment procedures.
The Court has recognized these to be good indicators of a rule meriting Chevron
deference, Mead, 533 U. S., at 229–231; the Department reasonably
sought to distinguish between workers who study and students who work. Focusing
on the hours spent working and those spent in studies is a sensible way to
accomplish that goal (U.S.S.Ct., 11.01.11, Mayo Foundation v. U.S., C.J.
Roberts).
Fiscalité
: la loi fédérale FICA (Federal Insurance Contributions Act) impose aux employés
et aux employeurs de payer une taxe sur toutes les rémunérations perçues par
les employés. La loi précise que sont concernées toutes les rémunérations
provenant de l’emploi. Le terme « emploi » est quant à lui défini
comme « tout service exécuté par un employé en faveur de la personne qui l’emploie ».
Sont exclus de l’imposition les services effectués comme employé d’une école,
d’un collège ou d’une université, si ces services sont le fait d’un étudiant
régulièrement inscrit et fréquentant régulièrement les cours donnés par
l’école. Depuis l’année 1951, le Département du Trésor a interprété l’exception
en faveur des étudiants en exemptant de cette taxe les étudiants qui
travaillent pour leurs écoles quand ce travail est accessoire à l’écolage et
qu’il vise à permettre la poursuite des études. En cours d’année 2004, le
Département a promulgué des règles disposant que les services rendus par un
employé à plein temps (ce qui inclut un employé qui travaille normalement 40
heures ou davantage par semaine) ne constituent pas des services accessoires
aux études et n’ont pas pour but la continuation des études. Le Département
expliqua que son analyse n’était pas affectée par le fait que les services pouvaient
revêtir un aspect éducationnel, d’instruction ou d’entrainement. Mayo ouvrit
action en annulation de cette règle administrative. La Cour Suprême fédérale
juge en l’espèce que la règle sur les employés à plein temps issue par le
Département du Trésor constitue une interprétation raisonnable de la loi
fédérale FICA. La Cour indique que les principes qui sous-tendent la fameuse
jurisprudence Chevron s’appliquent de toutes leurs forces dans le contexte
fiscal. Chevron affirma que la compétence d’une administration (agency) de
gérer un programme crée par le Congrès requiert nécessairement la formulation
d’une politique et la promulgation de règles pour compléter les lacunes
laissées par le Congrès. La Département a promulgué la règle ici disputée
conformément à une autorisation explicite d’élaborer les règles utiles, après
avoir soumis son projet de règles à la procédure de consultation (publication
et délai pour observations). La Cour Suprême fédérale a déjà jugé que cette
manière de procéder constituait de bons indicateurs d’une règle méritant la
déférence due selon la jurisprudence Chevron. Le Département a raisonnablement
cherché à distinguer les travailleurs qui étudient des étudiants qui
travaillent. Se fonder sur les heures passées à travailler et les heures
passées à étudier constitue une manière censée de concrétiser cette
distinction.
No comments:
Post a Comment