Disability: Longshore
and Harbor Workers’ Compensation Act (LHWCA): when is an employee "newly
awarded compensation"?; The Longshore and Harbor Workers’ Compensation
Act (LHWCA) creates a comprehensive scheme to pay compensation for an eligible
employee’s disability or death resulting from injury occurring upon the
navigable waters of the United States. Benefits for most types of disabilities
are capped at twice the national average weekly wage for the fiscal year in
which an injured employee is “newly awarded compensation.” 33 U. S. C.
§906(c); an employee is “newly awarded compensation” when he first becomes
disabled and thereby becomes statutorily entitled to benefits, no matter
whether, or when, a compensation order issues on his behalf; Roberts’
interpretation would give §906(c) no application in the many cases in which no
formal orders issue; it is difficult to see how an employer or claims examiner
can use a national average weekly wage other than the one in effect at the
time an employee becomes disabled. Moreover, applying the national average weekly
wage for the fiscal year in which an employee becomes disabled advances the
LHWCA’s purpose to compensate disability, defined as “incapacity because of
injury to earn the wages which the employee was receiving at the time of
injury.” §902(10). It also avoids disparate treatment of similarly situated
employees; Roberts’ reading would permit two employees who earn the same salary
and suffer the same injury on the same day to receive different maximum
compensation rates based on the happenstance of their obtaining orders in
different fiscal years. Finally, applying the national average weekly wage for
the fiscal year in which disability commences discourages gamesmanship in the
claims process. If the fiscal year in which an order issues were to determine
the cap, the fact that the national average wage rises each year with inflation
would be unduly significant. Roberts’ rule would reward employees who receive
voluntary payments with windfalls for initiating unnecessary administrative
proceedings to secure a higher rate, while simultaneously punishing employers
who have complied fully with their statutory obligations to make voluntary
payments (U.S.S.Ct., 20.03.12, Roberts v. Sea-Land Services, Inc., J. Sotomayor).
Invalidité :
dies a quo du droit à des prestations : en l’espèce dans le domaine maritime,
en application de la loi fédérale sur l’indemnisation des dockers et des
employés portuaires : dite loi met en place un plan d’indemnisation clair
pour un employé qui prétend à des prestations d’invalide ou pour cause de mort,
après un préjudice survenu dans le cadre d’une activité sur les eaux navigables
des Etats-Unis. Le problème en l’espèce est l’interprétation de la phrase
suivante de dite loi : les indemnités pour la plupart des cas d’invalidité
sont plafonnée s au double du revenu national hebdomadaire moyen pour l’année
fiscale pendant laquelle un employé-victime « perçoit pour la première
fois une indemnisation » : à quelle date fixer ce moment ? Au
jour où il devient pour la première fois invalide, pouvant ainsi légalement
prétendre à une indemnisation. Peu importe la date de la décision qui accorde
l’indemnisation. Quant à l’invalidité, elle est définie comme l’incapacité, en
raison du préjudice subi, de gagner le revenu que percevait la victime au jour
dudit préjudice. Comme les employeurs peuvent procéder à des paiements de
revenus dans l’attente d’une décision portant sur l’invalidité, fixer le
montant de l’indemnité à une date ultérieure à celle du jour du préjudice,
augmentant ainsi le montant dû (en raison du renchérissement), reviendrait à
pénaliser sans raison les employeurs qui ont payé par avance, se croyant ainsi
libérés pour les périodes pendant lesquelles les avances ont été versées.
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