Monday, June 18, 2012

Christopher v. SmithKline Beecham Corp.

Labor Law: pharmaceutical: overtime wages: the Fair Labor Standards Act (FLSA) requires employers to pay em­ployees overtime wages, see 29 U. S. C. §207(a), but this requirement does not apply with respect to workers employed “in the capacity of outside salesman,” §213(a)(1). Congress did not elaborate on the meaning of “outside salesman,” but it delegated authority to the De­partment of Labor (DOL) to issue regulations to define the term. Three of the DOL’s regulations are relevant to this case; the prescription drug industry is subject to extensive federal regu­lation, including the requirement that prescription drugs be dis­pensed only upon a physician’s prescription. In light of this require­ment, pharmaceutical companies have long focused their direct marketing efforts on physicians. Pharmaceutical companies promote their products to physicians through a process called “detailing,” whereby employees known as “detailers” or “pharmaceutical sales representatives” try to persuade physicians to write prescriptions for the products in appropriate cases; it is undisputed that peti­tioners were not paid time-and-a-half wages when they worked more than 40 hours per week. Held: Petitioners qualify as outside salesmen under the most reasona­ble interpretation of the DOL’s regulations; given this interpretation of “other disposition,” it follows that petitioners made sales under the FLSA and thus are exempt outside salesmen within the meaning of the DOL’s regulations. Petitioners obtain nonbinding commitments from physicians to prescribe re­spondent’s drugs. This kind of arrangement, in the unique regula­tory environment within which pharmaceutical companies operate, comfortably falls within the catchall category of “other disposition.” That petitioners bear all of the external indicia of salesmen provides further support for this conclusion. And this holding also comports with the apparent purpose of the FLSA’s exemption. The exemption is premised on the belief that exempt employees normally earn sala­ries well above the minimum wage and perform a kind of work that is difficult to standardize to a particular time frame and that cannot easily be spread to other workers. Petitioners—each of whom earned an average of more than $70,000 per year and spent 10 to 20 hours outside normal business hours each week performing work related to his assigned portfolio of drugs in his assigned sales territory—are hardly the kind of employees that the FLSA was intended to protect (U.S.S.Ct., 18.06.12, Christopher v. SmithKline Beecham Corp., J. Alito).

Droit du travail, compensation des heures supplémentaires pour le personnel de vente du service externe : pas de compensation par le biais de la loi fédérale sur les standards de travail équitable.
Dite loi impose aux employeurs de rémunérer les heures supplémentaires de leurs employés, sauf si ces derniers travaillent comme vendeurs à l’extérieur de l’entreprise. Le Congrès n’a pas défini ce qu’il faut entendre par vendeurs externes, mais a délégué cette tâche au Département du Travail. Trois ordonnances du Département sont relevantes en l’espèce, qui concerne le domaine de la vente de produits pharmaceutiques. L’industrie pharmaceutique est hautement régulée par le droit fédéral. Les ordonnances médicales ne peuvent être délivrées que par des médecins. A la lumière de cette exigence, les compagnies pharmaceutiques ont depuis longtemps dirigé leurs efforts de marketing auprès des médecins. Les compagnies pharmaceutiques organisent la promotion de leurs produits auprès des médecins par des détaillants, aussi appelés représentants de vente de produits pharmaceutiques, lesquels tentent de persuader les médecins de prescrire leurs produits dans les cas appropriés. Il n’est pas contesté dans la présente affaire que les recourants ne percevaient pas une fois et demi leur rémunération lorsqu’ils travaillaient plus de 40 heures par semaine.
La Cour juge que les recourants, soit les détaillants précités, sont à considérer comme vendeurs externes au sens des ordonnances du Département du Travail. Le temps supplémentaire de travail n’est ainsi pas rémunéré au sens de la loi fédérale sur les standards équitables de travail, dont le but n’est pas de protéger une catégorie d’employés qui gagnent en moyenne plus de 70'000 dollars par an, et qui comptabilisent entre 10 et 20 heures de travail par semaine en dehors des heures de travail habituelles.

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