Labor Law: pharmaceutical: overtime wages: the Fair
Labor Standards Act (FLSA) requires employers to pay employees overtime wages,
see 29 U. S. C. §207(a), but this requirement does not apply with respect to
workers employed “in the capacity of outside salesman,” §213(a)(1). Congress
did not elaborate on the meaning of “outside salesman,” but it delegated
authority to the Department of Labor (DOL) to issue regulations to define the
term. Three of the DOL’s regulations are relevant to this case; the
prescription drug industry is subject to extensive federal regulation,
including the requirement that prescription drugs be dispensed only upon a
physician’s prescription. In light of this requirement, pharmaceutical
companies have long focused their direct marketing efforts on physicians.
Pharmaceutical companies promote their products to physicians through a process
called “detailing,” whereby employees known as “detailers” or “pharmaceutical
sales representatives” try to persuade physicians to write prescriptions for
the products in appropriate cases; it is undisputed that petitioners were not
paid time-and-a-half wages when they worked more than 40 hours per week. Held:
Petitioners qualify as outside salesmen under the most reasonable
interpretation of the DOL’s regulations; given this interpretation of “other
disposition,” it follows that petitioners made sales under the FLSA and thus
are exempt outside salesmen within the meaning of the DOL’s regulations.
Petitioners obtain nonbinding commitments from physicians to prescribe respondent’s
drugs. This kind of arrangement, in the unique regulatory environment within
which pharmaceutical companies operate, comfortably falls within the catchall
category of “other disposition.” That petitioners bear all of the external
indicia of salesmen provides further support for this conclusion. And this
holding also comports with the apparent purpose of the FLSA’s exemption. The
exemption is premised on the belief that exempt employees normally earn salaries
well above the minimum wage and perform a kind of work that is difficult to
standardize to a particular time frame and that cannot easily be spread to
other workers. Petitioners—each of whom earned an average of more than $70,000
per year and spent 10 to 20 hours outside normal business hours each week
performing work related to his assigned portfolio of drugs in his assigned
sales territory—are hardly the kind of employees that the FLSA was intended to
protect (U.S.S.Ct., 18.06.12, Christopher v. SmithKline Beecham Corp., J. Alito).
Droit du
travail, compensation des heures supplémentaires pour le personnel de vente du
service externe : pas de compensation par le biais de la loi fédérale sur
les standards de travail équitable.
Dite loi
impose aux employeurs de rémunérer les heures supplémentaires de leurs
employés, sauf si ces derniers travaillent comme vendeurs à l’extérieur de
l’entreprise. Le Congrès n’a pas défini ce qu’il faut entendre par vendeurs
externes, mais a délégué cette tâche au Département du Travail. Trois
ordonnances du Département sont relevantes en l’espèce, qui concerne le domaine
de la vente de produits pharmaceutiques. L’industrie pharmaceutique est
hautement régulée par le droit fédéral. Les ordonnances médicales ne peuvent
être délivrées que par des médecins. A la lumière de cette exigence, les
compagnies pharmaceutiques ont depuis longtemps dirigé leurs efforts de
marketing auprès des médecins. Les compagnies pharmaceutiques organisent la
promotion de leurs produits auprès des médecins par des détaillants, aussi
appelés représentants de vente de produits pharmaceutiques, lesquels tentent de
persuader les médecins de prescrire leurs produits dans les cas appropriés. Il
n’est pas contesté dans la présente affaire que les recourants ne percevaient
pas une fois et demi leur rémunération lorsqu’ils travaillaient plus de 40 heures
par semaine.
La Cour juge
que les recourants, soit les détaillants précités, sont à considérer comme
vendeurs externes au sens des ordonnances du Département du Travail. Le temps
supplémentaire de travail n’est ainsi pas rémunéré au sens de la loi fédérale
sur les standards équitables de travail, dont le but n’est pas de protéger une
catégorie d’employés qui gagnent en moyenne plus de 70'000 dollars par an, et qui
comptabilisent entre 10 et 20 heures de travail par semaine en dehors des
heures de travail habituelles.
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