Jurisdiction: of federal
court, or of another statutory review scheme? The CSRA precludes district court
jurisdiction over petitioners’ claims because it is fairly discernible that
Congress intended the statute’s review scheme to provide the exclusive avenue
to judicial review for covered employees who challenge covered adverse employment
actions, even when those employees argue that a federal statute is
unconstitutional; the Civil Service Reform Act of 1978 (CSRA) “established a
comprehensive system for reviewing personnel action taken against federal
employees,” United States v. Fausto, 484 U. S. 439, 455,
including removals, 5 U. S. C. §7512. A qualifying employee has the right to a
hearing before the Merit Systems Protection Board (MSPB), §§7513(d),
7701(a)(1)–(2), which is authorized to order reinstatement, backpay, and
attorney’s fees, §§1204(a)(2), 7701(g). An employee who is dissatisfied with
the MSPB’s decision is entitled to judicial review in the Federal Circuit.
§§7703(a)(1), (b)(1). Petitioners were federal employees discharged pursuant to
5 U. S. C. §3328, which bars from Executive agency employment anyone who has
knowingly and willfully failed to register for the Selective Service as
required by the Military Selective Service Act, 50 U. S. C. App. §453.
Petitioner Elgin challenged his removal before the MSPB, claiming that §3328 is
an unconstitutional bill of attainder and unconstitutionally discriminates
based on sex when combined with the Military Selective Service Act’s male-only
registration requirement; relying on Webster
v. Doe, 486 U. S. 592, 603, petitioners claim that 28 U. S.
C. §1331’s general grant of federal-question jurisdiction to district courts
remains undisturbed unless Congress explicitly directs otherwise. But Webster’s
“heightened showing” applies only when a statute purports to “deny any judicial
forum for a colorable constitutional claim,” 486 U. S., at 603, not when
Congress channels judicial review of a constitutional claim to a particular
court, see Thunder Basin Coal Co. v. Reich, 510 U. S. 200. Here,
where the claims can be “meaningfully addressed in the” Federal Circuit, id.,
at 215, the proper inquiry is whether Congress’ intent to preclude district
court jurisdiction was “ ‘fairly discernible in the statutory scheme,’ ” id.,
at 207; nothing in the CSRA’s text suggests that its exclusive review
scheme is inapplicable simply because a covered employee raises a
constitutional challenge. And §7703(b)(2)—which expressly exempts from Federal
Circuit review challenges alleging that a covered action was based on discrimination
prohibited by enumerated federal employment laws— demonstrates that Congress
knew how to provide alternative forums for judicial review based on the nature
of an employee’s claim; the CSRA’s purpose also supports the conclusion that
the statutory review scheme is exclusive, even for constitutional challenges.
The CSRA’s objective of creating an integrated review scheme to replace
inconsistent decisionmaking and duplicative judicial review would be seriously
undermined if a covered employee could challenge a covered employment action
first in a district court, and then again in a court of appeals, simply by
challenging the constitutionality of the statutory authorization for the
action (U.S.S.Ct., 11.06.12, Elgin v. Department of Treasury, J. Thomas).
Compétence des cours fédérales ou d’autres instances prévues par le
droit fédéral ? Cette affaire applique la loi fédérale de 1978 sur la révision
du droit régissant les employés publics, laquelle prévoit une procédure
spécifique que les employés doivent suivre en cas de difficulté avec
l’employeur. Les cours fédérales ne sont dès lors pas compétentes, le Congrès ayant
choisi une autre solution. L’intention du Congrès est de conférer juridiction
exclusive aux autorités qu’il a prévues dans ces cas, même si un employé
soutient dans son action qu’une loi fédérale serait contraire à la Constitution
fédérale. La loi de 1978 précitée prévoit que les employés fédéraux ont droit à
ce que leur cause soit entendue lors d’une audience devant une autorité
administrative désignée, laquelle est compétente pour ordonner la réintégrande,
le paiement de la rémunération échue, et la prise en charge par le Gouvernement
des frais d’avocat de l’employé. Dit employé peut ensuite recourir devant le
Circuit fédéral. La jurisprudence Webster confère juridiction aux cours
fédérales lorsqu’une loi prétend nier à toutes autorités la compétence de
connaître d’une prétention basée sur le droit constitutionnel. Dans la présente
affaire, une autorité de première instance et une autorité de recours sont
expressément prévues par la loi, de sorte que Webster ne s’applique pas. En
outre, une autre disposition de la loi fédérale exclut la compétence du Circuit
fédéral dans certaines actions en droit du travail lorsque certaines
discriminations sont alléguées, démontrant ainsi que le Congrès sait comment
procurer d’autres fora suivant les conclusions de l’employé demandeur à
l’action. Une interprétation téléologique de CSRA supporte également la
conclusion que les voies de droit offertes par cette loi sont exclusives, même
pour des allégations de violations de droits constitutionnels. L’objectif de
CSRA de créer un système intégré de voies de droit, pour éviter des décisions
contradictoires et un recours judiciaire duplicatif, ne serait pas atteint si
un employé pouvait d’abord saisir la cour de district fédérale puis la cour
d’appel fédérale, simplement en concluant à une inconstitutionnalité.
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