Elections Clause: Arizona’s
evidence-of-citizenship requirement, as applied to Federal Form applicants, is
pre-empted by the NVRA’s (The National Voter Registration Act of 1993) mandate that States “accept and use” the
Federal Form.
The Elections Clause imposes on States the duty to
prescribe the time, place, and manner of electing Representatives and Senators,
but it confers on Congress the power to alter those regulations or supplant them
altogether. See U. S. Term Limits, Inc. v. Thornton, 514 U. S.
779, 804–805; nonetheless, while the NVRA forbids States to demand that an applicant
submit additional information beyond that required by the Federal Form, it does
not preclude States from “denying registration based on information in their
possession establishing the applicant’s ineligibility.” Arizona is correct
that the Elections Clause empowers Congress to regulate how federal
elections are held, but not who may vote in them. The latter is the
province of the States. See U. S. Const., Art. I, §2, cl. 1; Amdt. 17. It would
raise serious constitutional doubts if a federal statute precluded a State from
obtaining the information necessary to enforce its voter qualifications. The
NVRA can be read to avoid such a conflict, however. Section 1973gg–7(b)(1)
permits the EAC (the federal Election Assistance Commission) to include on the
Federal Form information “necessary to enable the appropriate State election
official to assess the eligibility of the applicant.” That validly conferred
discretionary executive authority is properly exercised (as the Government has
proposed) to require the inclusion of Arizona’s concrete-evidence requirement
if such evidence is necessary to enable Arizona to enforce its citizenship
qualification; the NVRA permits a State to request the EAC to include state
specific instructions on the Federal Form, see 42 U. S. C. §1973gg– 7(a)(2),
and a State may challenge the EAC’s rejection of that request (or failure to
act on it) in a suit under the Administrative Procedure Act; that alternative
means of enforcing its constitutional power to determine voting qualifications
remains open to Arizona here. Should the EAC reject or decline to act on a
renewed request, Arizona would have the opportunity to establish in a reviewing
court that a mere oath will not suffice to effectuate its citizenship
requirement and that the EAC is therefore under a nondiscretionary duty to
include Arizona’s concrete-evidence requirement on the Federal Form (U.S.S.Ct.,
17.06.2013, Arizona v. Inter Tribal Council of Ariz., Inc., J. Scalia).
Clause
régissant les élections fédérales : un formulaire fédéral rédigé par la
Commission fédérale d'assistance aux élections doit être utilisé par les états
lors des élections fédérales au Congrès. Le droit fédéral prévoit que les états
sont tenus d'accepter et d'utiliser ce formulaire, et cette exigence l'emporte
sur un droit étatique contraire, qui imposerait, comme en l'espèce, une
exigence systématique supplémentaire (l'état de l'Arizona imposait en effet la
production d'une pièce d'identité prouvant la citoyenneté). Ceci ne signifie
toutefois pas qu'un état ne puisse pas dans des cas d'espèce ajouter des
exigences à ce que prévoit ledit formulaire. En effet, la Clause régissant les
élections fédérales confère au Congrès la compétence de régler comment les
élections fédérales doivent être tenues (notamment quant au lieu et à la
manière), mais il est de la compétence des états de déterminer quelles personnes
peuvent y prendre part. Pratiquement, un état peut demander à la Commission
fédérale d'assistance aux élections d'ajouter des exigences pour rendre le
formulaire conforme à son droit étatique. Si la Commission refuse, une autorité
judiciaire peut être saisie, conformément à la loi fédérale sur la procédure
administrative.
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