Monday, May 4, 2009

Carlsbad v. HIF



Supplemental jurisdiction: supplemental jurisdiction over the remaining state-law claims under §1367(c)(3), which allows such a course if the court “has dismissed all claims over which it has original jurisdiction”; a district court’s order remanding a case to state court after declining to exercise supplemental jurisdiction over state-law claims is not a remand for lack of subject-matter jurisdiction for which appellate review is barred by §§1447(c) and (d). With respect to supplemental jurisdiction, a federal court has subject-matter jurisdiction over specified state-law claims, see §§1367(a), (c), and its decision whether to exercise that jurisdiction after dismissing every claim over which it had original jurisdiction is purely discretionary; supplemental jurisdiction over the state-law claims, which were “so related to claims . . . within such original jurisdiction that they formed part of the same case or controversy,” §1367(a). On dismissing the RICO claim, the court retained its statutory supplemental jurisdiction over the state law claims (U.S.S.Ct., 04.05.09, Carlsbad v. HIF, J. Thomas, unanimous).

(…) Une décision d’une cour de district fédérale qui retourne le dossier au Tribunal étatique après avoir décliné l’exercice d’une « supplemental jurisdiction » s’agissant des prétentions basées sur le droit étatique ne constitue pas un renvoi pour défaut de compétence juridictionnelle au fond (...) Ce type de cas implique la notion de « supplemental jurisdiction », soit la compétence additionnelle attribuée à une cour de district fédérale de connaître de prétentions découlant du droit étatique lorsque ces prétentions sont fortement liées à des prétentions découlant du droit fédéral, lesquelles sont de la compétence originelle de la cour de district fédérale. Même si la cour rejette les prétentions originelles, elle peut discrétionnairement conserver sa compétence s’agissant des prétentions étatiques additionnelles. Ces compétences additionnelles doivent être attribuées au système fédéral par une loi fédérale.

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